وبلاگ ایونت یاب

وبلاگ وبسایت مرکز برگزاری رویداد ایونت یاب

وبلاگ ایونت یاب

وبلاگ وبسایت مرکز برگزاری رویداد ایونت یاب

وبلاگ ایونت یاب
پیوندها

چطور یک رویداد را خوب برگزارکنیم ؟

جمعه, ۱۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۲۶ ب.ظ

چطور یک رویداد را خوب برگزارکنیم ؟


در دانشگاه های ایران ، روزانه تعداد بسیار زیادی رویداد ( شامل سمینار، همایش، کنفرانس و ... ) برگزار می شود که شاید سوال خیلی از برگزارکنندگان باشد که "چطور یک رویداد را خوب برگزارکنیم ؟" هزینه های زیادی برای برگزاری رویداد های مختلف صرف میشود و تمامی برگزارکنندگان دوست دارند که از همه پتانسیل خود به صورت کامل استفاده کنند .

با برگزاری رویداد های بسیار زیاد تا کنون توسط ایونت یاب ، امروز تصمیم گرفتیم برخی از تجربیات خود را با شما به اشتراک بگذاریم تا شما نیز بتوانید به برگزاری رویداد خودتان به بهترین شکل ممکن بپردازید .

در این مقاله ، ما 6 مرحله را برای شما توضیح خواهیم داد تا بتوانید یک رویداد حرفه ای برگزارکنید ...

1. اهدافتان را مشخص کنید :

بیایید با خودتان رو راست باشید ؛ هدف شما از برگزاری این رویداد چیست ؟  فکر کنید که قصد دارید برای جمع آوری یک بانک اطلاعاتی یک رویداد رایگان برگزارکنید و یا اینکه دستیابی علمی تازه ای را با دیگران به اشتراک بگذارید .

همه این موارد میتوانند دلایل برگزاری یک رویداد ( سمینار ، کارگاه و یا همایش ) باشند . شما باید بر اساس هدف مورد نظر خودتان برنامه زمانی خود را تنظیم کنید و آن را مرحله به مرحله انجام دهید .

پس همین الآن یک کاغذ بردارید و هدف خود را از برگزاری رویداد پیش رو برروی یک کاغذ بنویسید و مطمئن باشید که اعضا تیم شما نیز همین هدف را دنبال کنند .


2. یک لیست دقیق تهیه کنید :

قبل از شروع به تبلیغ و یا گسترش رویداد ، یک لیست دقیق از کارها و فعالیت هایی که باید انجام شود تهیه کنید . توجه داشته باشید که لیستتان باید کاملا دقیق و موردی باشد . به عنوان مثال در زیر یک لیست برای برگزاری رویداد برای شما قرار خواهیم داد : 

  1. طراحی پوستر رویداد
  2. چاپ پوستر رویداد
  3. هماهنگی جهت مکان رویداد
  4. مشخص کرن وظایف هر فرد در رویداد 
  5. و ...
در بالا یک لیست نمونه از برخی از فعالیت های قابل انجام در یک رویداد برای شما مشخص شده است .

3. اولویت بندی تمامی کار ها :
مهمترین امر اولویت بندی و زمان بندی دقیق کار ها میباشد ! در این مرحله شما باید اولویت لیست کارهایی که در مرحله قبل مشخص کردید را بنویسید و یک لیست دارای اولویت تهیه کنید .
به عنوان مثال ، مشخص میکنید که ابتدا باید هماهنگی های لازم جهت مکان رویداد مشخص شود و پس از آن پوستر رویداد طراحی گردد و همچنین تاریخ دقیقی جهت اتمام طراحی پوستر مشخص میکنید .
به همین ترتیب برای کلیه ی اقلام لیست خود این مراحل را انجام دهید .

4. یک تیم منظم :

برای برگزاری هرچه بهتر یک رویداد ، شما باید افراد مناسب را به کار بگیرید و همچنین مدیریت دقیقی در برگزاری و قرارگیری افراد داشته باشید . افرادی را انتخاب کنید که هم سو و هم عقیده با شما باشند و همه با هم یک هدف را دنبال کنید . پس از آن با کمک تجربه و یا با کمک تست های تیپ شخصیتی ( MBTI ) جایگاه مناسب را برای هر فرد پیدا کنید تا تیم شما دچار مشکل نشود .


5. جلسات منظم داشته باشید :

برای هرچه بهتر برگزارشدن رویداد ، پس از ارائه لیست کار ها به هر نفر و سپردن وظایف مختلف به هر فرد از تیم ، میبایست از آن ها بازخوردی مبنی بر انجام آن فعالیت دریافت کنید . به همین منظور قبل از شروع به انجام کارهای رویداد ، زمان هایی را برای انجام جلسات قرار دهید تا در آن جلسات همه افراد حضور یابند و گزارش کار خود را ارائه دهند . همچنین در این جلسات شما میبایست مواردی که نیاز به فکر و خرد جمعی دارند را نیز مطرح کرده تا همه افراد تیم بتوانند نظرات خود را بیان کنند .


6. فکر اتفاقات ناگهانی را نیز بکنید :

هر چقدر هم شما برنامه ریزی دقیقی داشته باشید و بر اساس برنامه ریزی خود پیش بروید ، گاهی اوقات ممکن است اتفاقات غیرمنتظره ای رخ دهد که شما پیش بینی نکرده باشید . همیشه در برنامه ریزی های خود ، چند روز را برای خطا قرار دهید و همه کار ها را به روزهای پایانی موکول نکنید چراکه امکان دارد برنامه شما به هم بخورد !


جمع بندی :

هرچقدر بتوانید برنامه‌ریزی به‌تری برای همایش و رویدادتان داشته باشید و هرچقدر این برنامه‌ریزی واقع‌بینانه‌تر باشد، می‌توانید روزهای کم‌استرس‌تری را تا روز برگزاری تجربه کنید. مشخص کردن اهداف، اولویت‌بندی میان کارها، با هوش و خلاقانه عمل کردن، مذاکره، در نظر داشتن زمان، تنظیم نقشه‌ی بازاریابی، مشخص کردن اعضای تیم و وظایف هرکدام، ساختن یک رابطه‌ی کاری خوب با اعضای تیم و مسئول فنی، به‌دست آوردن شناخت مناسب از محل برگزاری و راهنمایی و کمک خواستن از دیگران، از جمله نکاتی هستند که به برگزاری هر چه به‌تر و کم‌استرس‌تر رویداد شما کمک خواهند کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی